Wysłany: Sob 26 Lut, 2005 15:05 Liczby ujemne i dodatnie?
Ostatnio byłam chora a moim nowym tematem okazały się Liczby dodatnie i ujemne!
Koleżanka przyniosła mi zeszyt- a gdy go otworzyłam: TOTALNIE nic nie zrozumiałam z tych hiroglifów Nie nie moja koleżanka pisze normalnie tylko ja nic nie rozumiałam z tych działań były tam niby definicje ale nie umiem robić zadań tekstowy z dodawaniem i odejmowaniem liczb ujemnnych (może dla niektórych jest to łatwe ale dla mnie jedanak nie)Wogóle pustka w głowie przykłady do definicji były tylko jak próbowałam coś zrobić sama to wychodziło cos źle
-Może znacie jakieś stronkę albo cuś podobnego bo ja tych definicji nie rozumiem czytałam po kilka razy powoli i szubko ale i ch nie moge zapamiętać (zresztą gdzieś czytałam że powolne czytanie szkodzi ) Naprawdę szukałam w jakiś programach edukacyjnych matematycznych ale nic dokładnie nie rozumiem takiego np. wzoru:
(-2)+(-3)=-5 ????????????? Nie wiem to miałam spisane w zeszycie od koleżanki??????????
Czy ktośmi to wytłumaczy albo ma jakąś stronkę na której jest to w bardziej zrozumiały sposób wytłumaczony??
Rozumiesz o co chodzi? Mogę Ci napisać też regułki.
Jeśli oba składniki są dodatnie, to suma jest liczbą dodatnią.
Przykład: 24+37=61 Jeśli oba składniki dą ujemne, to suma jest liczbą ujemną.
Przykład: (-37)+(-24)=(-61) Jeśli jeden ze składników jest dodatni, a drugi ujemny, to suma ma znak tego składnika, który na osi liczbowej znajduje się dalej od zera.
Przykład: 24+(-37)=(-13) 37+(-24)=13 Wynikiem dodawania liczb przeciwnych jest liczba 0.
Przykład: 8+(-8 )=0 (-237)+237=0
jeżeli masz odejmowanie i jest np. 2 -(-2) i w tym odejmowaniu występują DWA minusy to one się zamieniają w PLUS więc wychodzi 2+2
jeżeli masz jeden minus i jeden plus to dalej zostaje MINUS np 2 + (-2) wyjdzie 2 - 2
Dzięki WIELKIE naprawde mi pomogłaś Bo w zeszycie to mam jakoś po chinsku napisane
a jak jest z odejmowaniem np. 5 - (-2) = 3 ??? (ten wzór sama rozwiązałam dobrze ???)
I jeszcze jedno ułatwienie.
Wiesz co to jest liczba przeciwna? np. 8 i (-8 ) lub 65 i (-65)
No to b. ułatwiająca regułka to:Odjąć to znaczy dodać liczbę przeciwną!!!
Przykład: 6-(-3)=6+3=9 lub (-7)-5=(-7)+(-5)=(-12)
Dzięki WIELKIE naprawde mi pomogłaś Bo w zeszycie to mam jakoś po chinsku napisane
a jak jest z odejmowaniem np. 5 - (-2) = 3 ??? (ten wzór sama rozwiązałam dobrze ???)
Niestety chyba źle rozwiązałaś... A piszemy tą liczbe w nawiasie,bo nie mzonaby było rozczytać. Np. 5--2 Zrozumiałabyś? WIęc dlatego piszemy to w nawiasach! I przejrzyj podręcznik mzoę coś tam zanjdziezsz na temat tych liczb:) Poza tym one są proste! Trzymaj sie!
Mod. Kinga - czytaj wczesniejsze posty ( bo bede gryzc !! ) zazulita juz pisała o tym że zadanie zle jest rozwiazane
Ja tez to teraz mam. Troche glupie ale jakos leci. Nie jest najgorsze. I nawet mozna powiedziec ze juz wydsje sie logiczne proste. Hmm... BO TO JEST PROSTE!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach