Iśka napisał/a: |
A tak w ogole trzecioklasisci: jak Wam poszło? ![]() (jutro koszmaru ciag dalszy ... O_o) |
![]() |
Pytania zamknięte 1. B 2. D 3. A 4. D 5. A 6. B 7. D 8. B 9. B 10. D 11. C 12. D 13. C 14. A 15. C 16. B 17. C 18. A 19. A 20. C Pytania otwarte 21. np. przytoczenie wypowiedzi ojca; 22. np. nauczyciela, przewodnika; 23. np. proste obrazowe sformułowania, odwoływanie się w opisach do doświadczeń (wyobraźni) dziecka, prosty zrozumiały dla dziecka język; zdrobnienie 24. np. zamki dawniej budowano na wzniesieniach, wzgórzach; kiedyś zamki budowano w miejscach stwarzających dogodne warunki do obrony np. na wzgórzach 25. np. widok na Bazylikę św. Piotra w Rzymie; Bazylika św. Piotra w Rzymie; 26. np. układ stroficzny (zwrotki), układ sylabiczny (regularna liczba sylab w wersie), rymy, poetyckie obrazowanie, użycie środków poetyckiego obrazowania; 27. np. rycerze i duchowni; dostojnicy świeccy i duchowni; 28. berło, kula (jabłko); 29. np. wskrzeszenia Rzymu - uniwersalnego państwa chrześcijańskiego pod berłem Ottona III, które składa się ze zjednoczonych ziem Włoch, Niemiec, Francji, Słowiańszczyzny; zjednoczenie ludów chrześcijańskich Europy pod berłem cesarza Ottona III; 30. ludy; 31. np. niewłaściwych, błędnych, krzywdzących opinii prowadzących do nietolerancji, ksenofobii, konfliktów; 32. propozycja - po jednym punkcie za: uporządkowanie wydarzeń z uwzględnieniem następstwa czasu (jedne dzień zwiedzania); zaplanowanie wycieczki do jednego, dowolnego miasta w Europie (podanie nazwy); wskazanie trzech obiektów (niekoniecznie zabytkowych); zapis w punktach; 33. propozycja: TEMAT 1. Praca świadczy o zrozumieniu tematu (list do kolegi z zagranicy) ; (1) 2. Wybór przynajmniej jednego obiektu; (1) 3. Dokładny opis jednego obiektu; (1) FORMA 1. Uwzględnienie adresata, nadawcy, miejsca i daty; (1) 2. Użycie formuł charakterystycznych dla listu (zwroty do adresata); (1) 3. Zastosowanie środków charakterystycznych dla stylu perswazyjnego (zachęca, nakłania); (1) KOMPOZYCJA 1. Tekst ma kompozycję trójdzielną (z zachowaniem odpowiednich proporcji); (1) 2. Tekst jest spójny i logicznie uporządkowany; (1) JĘZYK I STYL 1.Poprawność językowa; (3) 2. Dostosowanie stylu do sytuacji komunikacyjnej; (1) 3. Ortografia; (2) 4. Interpunkcja (1) |
![]() |
Kilkunastu uczniów z gocławskiego gimnazjum zamiast testów humanistycznych dostało we wtorek matematyczno-przyrodnicze. - Żadnego wycieku jednak nie było - zapewnia szkoła.
Egzamin na koniec szkoły zaczął się dla gimnazjalistów we wtorek. Tego dnia wszyscy uczniowie w Polsce mieli rozwiązywać takie same testy humanistyczne. Z kolei w środę - matematyczno-przyrodnicze. Okazuje się jednak, że uczniowie Gimnazjum nr 27 im. Orląt Lwowskich już we wtorek dostali test matematyczny. - Pomyliłem testy, każdemu mogło się to zdarzyć - sumituje się Apoloniusz Stawicki, dyrektor szkoły. Arkusze przyjechały do jego gimnazjum, podobnie jak do wszystkich innych w Warszawie, w poniedziałek. Humanistyczne miały kolor niebieski, matematyczno-przyrodnicze - żółty. Apoloniusz Stawicki twierdzi, że pomylił się, bo choć testy miały różny kolor, były dostarczone w jednakowych pudełkach. - Jednak tylko niewielka część uczniów dostała testy żółte zamiast niebieskich. Było ich co najwyżej 13 - zapewnia Stawicki. - Do tego żaden z nich nie miał szansy zajrzeć do arkusza, bo nauczyciele natychmiast zauważyli błąd i im je zabrali. O wycieku nie może być więc mowy. Oczywiście natychmiast powiadomiłem Okręgową Komisję Egzaminacyjną. Ta wysłała do szkoły swojego przedstawiciela, który zabrał arkusze. Nowe dostarczono tam dopiero wczoraj rano, przed egzaminem. - Co roku zdarza się kilkanaście takich pomyłek - mówi Maria Magdziarz, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. - W tym roku stało się tak w pięciu szkołach w Polsce. Jednak nic nie wskazuje na to, by ktoś ujawnił pytania. Na pewno nie będziemy karać dyrektorów, którzy się zagapili. |
panienka_wierzba napisał/a: |
za to mi sie oba bardzo łatwe wydawały |
panienka_wierzba napisał/a: |
tak nie tylko mi
ale osoba ktore sa b. dobre i tak pojda b. dobrze gorzje w tym momencie z tymi srednimi (czyli na przyklad ze mną) i gorszymi który nie będą mieli możliwości dostać się do dobrej szkoły bo wszystkich wygryzą Ci z b. wysokimi wynikami z egzaminu |
panienka_wierzba napisał/a: |
[cenzura]...... |