Dzieci OnLine

Motoryzacja, Kolej, Podróże - Wasze opinie o EN57

Anonymous - Pon 24 Sty, 2005 13:40
Temat postu: Wasze opinie o EN57
co sądzicie o EN57 ??? jak dla mnie jest do bani pod wieloma względami i nigdy nie lubiłem nim jeździć, ale z drugiej strony jest to pod wieloma względami ciekawy model, choćby dlatego że był produkowany przez ponad 30 lat.


EU07 - Pon 24 Sty, 2005 17:48
Temat postu:
Kible? Ech, kibelki to jednym slowem esencja polskich szlaków kolejowych. Dlugo moglbym o nich mowic, ile to znajomosci sie w nich zawarlo.... Rolling Eyes
Dexter - Pon 24 Sty, 2005 22:08
Temat postu:
Te po generalnym remoncie prezentują się o wiele lepiej Smile
Anonymous - Pon 24 Sty, 2005 22:20
Temat postu:
rok temu miałem okazję jechać takim "kibelkiem" wyprodukowanym w 1993 (jedna z ostatnich serii). wnętrze było jeszcze nowiutkie i gdyby nie ogólne podobnieństwo trudno byłbo uwierzyć że to poczciwy EN57.
EU07 - Wto 25 Sty, 2005 15:02
Temat postu:
Dexter napisał/a:
Te po generalnym remoncie prezentują się o wiele lepiej Smile

O których konkretnie mówisz? O tych co jeżdżą na RegioPlusach (Warszawa-Łowicz, Warszawa-Sochaczew)? Czy o tych co Przewozy Regionalne.. sorry Koleje Mazowieckie, przemalowują na czerwono-pomarańczowe? Jechalem obydwoma i musze przyznac, ze te kible z RegioPlusów są naprawde wygodne. A plastiki... to po prostu esencja polskich torów a w nowym mazowieckim malowaniu po prostu wyglądają ciut świeżej.
Anonymous - Wto 25 Sty, 2005 17:13
Temat postu:
Na jakiejś lokalnej lini w okolicach Nowego Sącza takie jeżdżą. Ten na który akurat trafiłem był prawie nowy. Czy inne też są nowe, nie mam pojęcia.

BTW: Zazwyczaj korzystam z SKM w Trójmieście, ale tam nie ma ani jednego "żółtka" który byłby choćby wyremontowany. Wszystkie są według tabliczek znamionowych z lat 1980-1989. Jest też kilka modeli EW58 (pomarańczowe) z późnych lat '70 ale tych nawet remontować nie trzeba, bo są w dużo lepszym stanie :-) Poza tym komfort jazdy jest o niebo lepszy - są bardzo ciche, przyspieszają szybko i bez szarpania, mają lepszy system amortyzacji.
EU07 - Wto 25 Sty, 2005 18:32
Temat postu:
inspektor_nr4 napisał/a:
Na jakiejś lokalnej lini w okolicach Nowego Sącza takie jeżdżą. Ten na który akurat trafiłem był prawie nowy. Czy inne też są nowe, nie mam pojęcia.

No tak, Nowy Sącz. Być może tamtejszy ZNTK renowuje dla Małopolskiego ZPR pociągi po przystępnych cenach i jeżdżą. O ile mi wiadomo to wspomniany zakład ma dokonać renowacji kilku (na początek bodajże sześciu) EN57 na potrzeby Kolei Mazowieckich. Mają one kursiować w pierwszej fazie miedzy Falenicą a Dw. Zachodnim. Jeżeli będą w porządku, to KM pewnie zlecą im dokonanie renowacji pozostalych. A zmiany są naprawdę rewolucyjne. Calkowicie przebudowane wnetrze, nowe systemy ogrzewania, wentylacji, co więcej: z zewnątrz będą wyglądać jak jakieś TGV - to nie żart, widzialem fotkę i bylem pod wrażeniem. Teraz tylko czekać aż wyremotnują pierwszy skład i wbić się na konferencję prasową biggrin A moze przyjedziesz we wrześniu na DTP w Warszawie? Chociaż na drugi dzień, tzw. kolejowy? W tym roku bylo kapitalnie, swietne odnowione wagony prezentowali (jak chcesz fotki daj znać). Co do SKM... nie mialem okazji jechac. Co prawda w dlugi weekend na Boże Cialo bylem m.in. w Trojmiescie ale korzystalem tam tylko z uslug PR.
Anonymous - Wto 25 Sty, 2005 19:40
Temat postu:
EU07 napisał/a:

Teraz tylko czekać aż wyremotnują pierwszy skład i wbić się na konferencję prasową biggrin A moze przyjedziesz we wrześniu na DTP w Warszawie? Chociaż na drugi dzień, tzw. kolejowy?


Jak bedę miał czas, to może wpadnę Smile

EU07 napisał/a:
W tym roku bylo kapitalnie, swietne odnowione wagony prezentowali (jak chcesz fotki daj znać).


możesz przesłać, bardzo chętnie obejrzę:
mój e-mail: analoog@tlen.pl
Dexter - Wto 25 Sty, 2005 21:02
Temat postu:
EU07 napisał/a:
Dexter napisał/a:
Te po generalnym remoncie prezentują się o wiele lepiej Smile

O których konkretnie mówisz? O tych co jeżdżą na RegioPlusach (Warszawa-Łowicz, Warszawa-Sochaczew)? Czy o tych co Przewozy Regionalne.. sorry Koleje Mazowieckie, przemalowują na czerwono-pomarańczowe? Jechalem obydwoma i musze przyznac, ze te kible z RegioPlusów są naprawde wygodne. A plastiki... to po prostu esencja polskich torów a w nowym mazowieckim malowaniu po prostu wyglądają ciut świeżej.

Chodzi mi o te
a widziałem takiego w Poznaniu który przyjechał z Gniezna.
EU07 - Wto 25 Sty, 2005 21:24
Temat postu:
Inspektor --> Zdjęcia wysłałem.

Dexter -->Dokladnie, ten sklad co pokazales jest to odnowiona jednostka EN57. Renowacji dokonywala bodajże PESA albo REMTRAK (nie pamiętam dobrze). To malowanie (zolto-niebieskie) jest typowe m.in. dla Łódzkiego ZPR, ale jak widzę też i dla Wielkopolskiego. Ponadto, ten wyświetlacz na czole zamiast ręcznie przekładanych tablic. Z tego co się orientuje on ma jeszcze analogiczne wyświetlacze z boku oraz system otwierania drzwi przez pasażera. Wnętrze także jest ciekawe: przyjemna dla oka kolorystyka, przyzwoite materialy. Poniżej daję zdjęcie analogicznego pociągu, tyle że w barwach Kolei Mazowieckich. Jednak zmiany w tym wypadku nie są tak rewolucyjne jak w tym który Ty przytoczyles. W poniższym egzemplarzu zmieniono jedynie malowanie oraz zastosowano wyświetlacz na czole. Wnętrze, jak widać także poniżej, nadal zostało utrzymane w formie "platikowej". Tak na marginesie, plastikowe siedzenia nie są zbyt wygodne, ale należy wziąć pod uwagę, że EN57 są to sklady podmiejskie. Raczej nikt nie wybiera się nimi w dalszą podróż Smile






Anonymous - Sro 26 Sty, 2005 12:51
Temat postu:
EU07 napisał/a:
Inspektor --> Zdjęcia wysłałem.


Zdjęcia doszły. Dzięki :-) BTW: Nie przypuszczałem że można aż do tego stopnia "odmienić" wnętrze starego pociągu. Szkoda że taki tobor z niewielkimi wyjątkami można zobaczyć tylko na targach.
EU07 - Sro 26 Sty, 2005 12:54
Temat postu:
Wiesz Inspektorze, PKP PR stara się "udoskonalać" posiadane wagony. I skutki są widoczne (przynajmniej w aglomeracji Warszawy). Najlepszy przykład: ta odnowiona 2 klasa jeździ we wszystkich pociągach relacji Warszawa-Łódź. Ten wagon bezprzedziałowy InterCity 1 klasy też można coraz częściej spotykać w zestawieniach składów PKP IC. Ale świetną rzeczą jest ten EN Jan Kiepura, nieprawdaż? No ale szkoda, że tylko do Brukseli kursuje...Smile
EU07 - Sob 29 Sty, 2005 18:29
Temat postu:
Miałem dziś przyjemność skorzystać z uslug Kolei Mazowieckich na trasie Warszawa-Skierniewice i trochę się zdziwilem tym co ujrzalem na stacji. Otoz jako pociag relacji Łowicz Główny - Warszawa Wschodnia jechal zwykly kibelek (nawet w starym malowaniu), ale za to mial fajne wnetrze. Nie zwykle plastiki, ale takie obleczone miekkim materialem (brazowym). Przyjemnie to wygladalo i w miare wygodnie sie siedzialo. Ale dawno takiego czegos nie widzialem Razz

A to co jeszcze szczegolnie rzucilo mi sie dzis w oczy to fakt, ze flagowy i najbardziej luksusowy pociąg PKP InterCity z Brukseli przyjechal z opoznieniem okolo 70 minut! No comments.
Anonymous - Sob 29 Sty, 2005 20:20
Temat postu:
EU07 napisał/a:
Miałem dziś przyjemność skorzystać z uslug Kolei Mazowieckich na trasie Warszawa-Skierniewice i trochę się zdziwilem tym co ujrzalem na stacji. Otoz jako pociag relacji Łowicz Główny - Warszawa Wschodnia jechal zwykly kibelek (nawet w starym malowaniu), ale za to mial fajne wnetrze. Nie zwykle plastiki, ale takie obleczone miekkim materialem (brazowym). Przyjemnie to wygladalo i w miare wygodnie sie siedzialo. Ale dawno takiego czegos nie widzialem Razz


Szkoda że takich kibelków nie można spotkać również w Trójmieście. Dziś jechałem takim rozwalającym się żółtkiem i musiał być w nim chyba uszkodzony termostat, bo było w środku gorąco nie do zniesienia. Grzejniki były gorące podobnie jak plastikowe siedzenia Razz

EU07 napisał/a:

A to co jeszcze szczegolnie rzucilo mi sie dzis w oczy to fakt, ze flagowy i najbardziej luksusowy pociąg PKP InterCity z Brukseli przyjechal z opoznieniem okolo 70 minut! No comments.


Ciekawe co mogło wpłynąć na to opóźnienie. Albo roboty na torach albo strajk kolejarzy Smile
EU07 - Sob 29 Sty, 2005 20:26
Temat postu:
inspektor_nr4 napisał/a:
EU07 napisał/a:
Miałem dziś przyjemność skorzystać z uslug Kolei Mazowieckich na trasie Warszawa-Skierniewice i trochę się zdziwilem tym co ujrzalem na stacji. Otoz jako pociag relacji Łowicz Główny - Warszawa Wschodnia jechal zwykly kibelek (nawet w starym malowaniu), ale za to mial fajne wnetrze. Nie zwykle plastiki, ale takie obleczone miekkim materialem (brazowym). Przyjemnie to wygladalo i w miare wygodnie sie siedzialo. Ale dawno takiego czegos nie widzialem Razz


Szkoda że takich kibelków nie można spotkać również w Trójmieście. Dziś jechałem takim rozwalającym się żółtkiem i musiał być w nim chyba uszkodzony termostat, bo było w środku gorąco nie do zniesienia. Grzejniki były gorące podobnie jak plastikowe siedzenia Razz

Wiesz ja tam lubie gdy w srodku jest goraco (nawet bardzo). Szczegolnie kiedy na zewnatrz panuje kilkustopniowy mroz (jak dzisiaj). biggrinbiggrin

inspektor_nr4 napisał/a:
EU07 napisał/a:

A to co jeszcze szczegolnie rzucilo mi sie dzis w oczy to fakt, ze flagowy i najbardziej luksusowy pociąg PKP InterCity z Brukseli przyjechal z opoznieniem okolo 70 minut! No comments.


Ciekawe co mogło wpłynąć na to opóźnienie. Albo roboty na torach albo strajk kolejarzy Smile


Nurtowalo mnie to samo pytanie, chcialem zapytac kierpocia, ale nie zdazylem...
Anonymous - Sob 29 Sty, 2005 20:32
Temat postu:
EU07 napisał/a:

Wiesz ja tam lubie gdy w srodku jest goraco (nawet bardzo). Szczegolnie kiedy na zewnatrz panuje kilkustopniowy mroz (jak dzisiaj). biggrinbiggrin


A lubisz jak siedzenia są tak gorące że parzą a oprócz tego czuć subtelny zapach lekko przytopionego plastiku ? Ja tak dzisiaj miałem i na początku się zastanawiałem czy przypadkiem wagon się nie jara Wink
EU07 - Sob 29 Sty, 2005 21:17
Temat postu:
Nie no, tak to trochę przesada Razz
Anonymous - Sob 29 Sty, 2005 21:24
Temat postu:
Ja tam też lubię jak jest w zimie ciepło w pociągu bądź autobusie, ale wszystko ma swoje granice.

btw: dwa tygodnie temu jechałem trolejbusem któremu się nieoczekiwanie zaczął palić silnik.
pojazd stanął na środku drogi blokując ruch, a pasażerowie się musieli ewakuować.
EU07 - Nie 06 Lut, 2005 16:54
Temat postu:
Moja dzisiejsza fotografia. Jest to jeden z ostatnich bezpośrednich pociągów łączących Warszawę z Łowiczem (p. Skierniewice). Od 07.02 polączenia te zostaną uśmiercone. W takim samym nastroju jest fotka tego kibelka (tutaj na stacji w Skierniewicach). [*][*]


Anonymous - Wto 08 Lut, 2005 11:52
Temat postu:
u Was likwidują, a na pomorzu pojawiły się nowe połączenia regiolnalne, ale nie z inicjatywy "PKP Przewozy Regionalne", tylko "PKP SKM w Trójmieście". była nawet o to awantura, bo PKP P.R. bało się wewnętrznej konkurencji (paranoja). odwołano prezesa SKM ale po strajkach kolejarzy decyzję cofnięto. do tej pory kolejka SKM kursowała na trasie Wejherowo - Gdańsk. teraz są również połączenia do Tczewa oraz Lęborka. na tych nowych trasach są odremontowane, "plastikowe" kibelki.
EU07 - Wto 08 Lut, 2005 15:07
Temat postu:
inspektor_nr4 napisał/a:
u Was likwidują, a na pomorzu pojawiły się nowe połączenia regiolnalne, ale nie z inicjatywy "PKP Przewozy Regionalne", tylko "PKP SKM w Trójmieście". była nawet o to awantura, bo PKP P.R. bało się wewnętrznej konkurencji (paranoja). odwołano prezesa SKM ale po strajkach kolejarzy decyzję cofnięto. do tej pory kolejka SKM kursowała na trasie Wejherowo - Gdańsk. teraz są również połączenia do Tczewa oraz Lęborka. na tych nowych trasach są odremontowane, "plastikowe" kibelki.

Cos tam tez slyszalem w TV, ze SKM podobno jezdzi tez w strone Prabut (co bardzo zachwala burmistrz tej miesciny). Podobal mi sie jednak komentarz redaktora: "w pierwszym dniu kursowania pociągu na stacji w Prabutach do pociągu wsiadlo 3 podróżnych, wysiadl 1". biggrinbiggrinbiggrin

A jeszcze wracając do Mazowsza. PR-ka to u nas też niewiele robi. Od wczoraj (7 luty) obowiązuje nowela do rozkladu jazdy (juz autorstwa KM). Powiem, ze mi sie podoba. Co prawda zniosla polaczenia do Łowicza p. Skier-ce (za powod podajac ze Łowicz lezy w uckim) ale dodali kilka nowych polaczen Warszawa-Skierniewice, Warszawa-Legionowo, kilku pociągom zmieniono godziny odjazdu (no to ostatnie to akurat kosemtyka). I dla mieszkańcó Mazowsza wszystko jest kapitalnie, KM tworzy rozklad dla podroznych a nie dla kolejarzy (jak do 6.02 PRka). Tylko jaki teraz sie burdel z biletami zrobil! Jak np. do tej pory ktos chcial jechac osobowymi z Łowicza Gł. do Łukowa (np. przez Skierniewice, Warszawę, Siedlce) to kupowal sobie jeden bilet relacji Łowicz-Łuków i placil za niego 20,00 zl. A teraz? Teraz musi kupic sobie 3 bilety!! Jeden na PRke na odcinek Łowicz-Skierniewice, drugi na kolejnego przewoznika (KM) na odcinek Skierniewice-Siedlce i trzeci, ponownie na PRke z Siedlec do Łukowa. Cena? Rowne 30 zlotych. Nie trzeba chyba tego komentowac Confused

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group